söndag 25 mars 2012

Dessertbord!

När jag fyllde år bjöds det på tårta, cakepops, cupcakes, frukt, ost och kex. Bra kombination då det inte blev allt för sött med för mycket kakor! 
Jag hade som tema att använda mig av lite vårfärger, nämligen grönt, gult och orange. 
Så här såg det ut! Vårigt tycker jag! 




Cakepops gjorda av Ballerina Kladdkaka och sedan doppade i gulfärgad choklad. Det grön/vita sugröret fick agera som pinne! 

Morotscupcakes i miniförmat! Spritsade med Philadelphiafrosting och dekorerad med en liten liten marsipanblomma! 

Det fanns även en sockerfri liten gottetallrik till min faster! Jag piffade helt enkelt till köbekagor. 
Dom två små kanelkakorna serverade jag precis som dom är, men jag lyckades göra cakepops av jordnötskakor. Chokladbollen i muffinsformen är något så enkelt som två stycken sockerfria Delicatobollar som jag skrapat bort kokos från och gjort till en stor boll som jag satt en Physalis i  =) 
Tyckte det var för tråkigt att servera kakorna som dom var! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar