söndag 7 augusti 2011

Annorlunda hallontårta

Till mormors kalas ville hon ha en hallontårta.
Jag tog mig dock friheten att göra om den lite, och inte göra en vanlig gräddtårta med hallon.

Det hela började med att sockerkaksbotten blev helt misslyckad, och jag fick göra en ny sats. Dessutom gjorde jag i en större form än jag brukar och när jag lagt ihop tårtan tyckte jag den såg så låg ut, så det fick bli ytterligare lite fix o trix och ett extra lager med tårtbotten.

Fyllningen blev i alla fall ett lager hallonkesella och två lager vaniljkräm. Jag spritsade hela tårtan med Italiensk maräng som är ungefär som det vita fluffet i mums mums eller gräddbullar.


Hallon fick jag tyvärr inte tag i så dekorationen fick bli med lite andra färska bär! Hoppas det går bra ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar