tisdag 14 februari 2012

Alla Hjärtans Dag

Jag har länge haft stora idéer om vad som skulle bakas till Alla Hjärtans Dag. Men allt blir inte som man tänkt sig. Dottern blev sjuk i helgen, och då känns det inte så fräscht att baka. Idag blev det istället ett snabb-bak. 
Men OJ, så mycket det blev ändå.... 
Provade ett nytt muffinsrecept, och eftersom jag ville smaksätta lite olika dubblade jag receptet. Det blev 87!!! minimuffins och 10 stora.... Jisses!! Vi hade muffins överallt i köket =) 


Tre smaker blev det. Vanilj, Hallon och Mintchoklad.
Det blev en del olika topping också. 
HotLip-fluff och Mintchokladfluff. 
Jag gjorde också en sats gräddsmörkräm som jag smaksatte med lakritspulver, vaniljpulver/citron, blåbär samt kolasås. 

Hjärtedekorationerna är gjorda av vit choklad som jag färgat och gjutit i formar! Svårt att se på bilderna, men det är röda, silverfärgade och guldfärgade hjärtan! 

Här har vi en hallonmuffin med mintchokladfluff och silverhjärta!


Hallonmuffin med blåbärstopping!


Vaniljmuffin med vanilj/citrontopping!


Vaniljmuffin med kolatopping och rött chokladhjärta!


Vaniljmuffin med HotLip-fluff och rött hjärta!



Hallonmuffin med lakritstopping och guldhjärta! (Färgen är förskräcklig på lakritstoppingen, men den smakade gott) 
 

1 kommentar:

  1. Tur för oss att de blev så många .... Kvällsfikat blev en muffinsfest och alla var lika goda och fantastiskt fina att titta på. Vi njöt! Tack så mycket! Kram

    SvaraRadera