torsdag 1 december 2011

Lucka nr 1 - Pepparkaksbollar

Nu är vi igång!!!

Idag bjuds det på något av det enklaste man kan göra. Nämligen en form av Cake-Pops.
Cake Pops är egentligen en boll som serveras på en pinne, men jag tycker likagärna man kan lägga dom på ett fint fat.

Recept:
Pepparkakor
Philadelphiaost


Mixa pepparkakor till fint pulver.
Blanda i lite philadelphiaost tills det går att forma till en boll. (Ta inte för mycket philadelphiaost, då kan det lätt bli degigt)


Rulla sedan bollarna i krossad pepparkaka och låt vila lite i kylen innan servering.

En god variation till dom vanliga pepparkakorna!


Glöm nu inte att lämna en kommentar om ni vill vinna! Eller dela inlägget på Facebook! =)

6 kommentarer:

  1. Du kräver inte lite av en lekman Emelie! Vem har Philadelphia ost och pepparkakor hemma? Du skrev det skulle vara enkelt!

    SvaraRadera
  2. Tror du det funkar med pepparkakorna som blev över från förra julen. Hittade en burk som gömt sig längst in i skåpet. Så, nu vet du hur ofta jag städar mina köksskåp. Haha!

    SvaraRadera
  3. shit det låter skit gott ju :D Det ska jag göra till min sambos kalas på lördag :D Tack för tipset :)

    SvaraRadera
  4. Ser så gott ut=) Ska testa på söndag när vi ska ha glöggkväll.... Får se om man kan vänta så länge...

    SvaraRadera
  5. Mums! Vilken snille blixt!

    SvaraRadera
  6. Mums! De ska vi smaska på under Kalle Anka på julafton :)

    SvaraRadera